Úgy tűnik idén nyáron szinte az összes nagyobb fesztiválhoz jelenik meg mobil alkalmazás, van olyan amihez több is, több fejlesztőcégtől. Ennek apropóján a júliusi smmag egy külön írást szentelt a fesztivál alkalmazások összehasonlítására, valamint egy interjút is közöltek a legtöbb fesztivál alkalmazást készítő mobil alkalmazás fejlesztő céggel.
Részlet az írásból:
"- Mikor érte el Magyarországon az okostelefon használók száma a kritikus tömeget abból a szempontból, hogy elérkezettnek láttátok az időt a fesztivál alkalmazások fejlesztésére?
– Az iOS szerintem már tavaly év közben, ezért is készítettünk két tavalyi fesztiválhoz is alkalmazást, viszont az Android csak idei évre érte el azt a mennyiséget, amire érdemes olyan alkalmazást fejleszteni ami magyar eseményhez kapcsolódik."
Az interjú többi része a magazinban olvasható.
Ennek a bejegyzésnek a lényege viszont ezekben a fesztivál alkalmazásokban szereplő promóciós, hirdetési lehetőségekben van: nagyon jó példa arra, hogy egy adott típusú alkalmazásban (esemény) milyen módon lehet úgy elhelyezni keresztpromóciót, hogy az a mobil alkalmazások előnyeit ki tudja használni, valamint érdekes alternatívát mutasson az egyre unalmasabb banneres/ad-es reklámoknak.
Miről is van szó pontosan?
A fesztiválok fellépőinél és a fesztivál helyszín aloldalain el lett helyezve egy "Cuccok" (az angolban "Stuffs") elnevezésű rész. Ha ebbe a részbe belemegyünk, akkor láthatóvá válik, hogy a fesztiválhoz vagy az adott fellépőkhöz kapcsolódó relikviákat és termékeket lehet megtekinteni a Vatera aukciós portálon. A lényeg pedig ennek a megvalósítása: ha a felhasználónak fel van telepítve a Vatera alkalmazás a telefonjára, akkor egy gombnyomás után máris az adott terméklistában találja magát anélkül hogy külön bármilyen keresést futtatnia kellett volna (ha nincs fent az alkalmazás akkor pedig értelemszerűen a megfelelő piactér linkre irányít át az app).
Gyors, hatékony!
Ha az ötleten és a megvalósításon elgondolkodunk egy picit máris eszünkbe jut millió más témakör és kapcsolódási pont, lehetőség arra hogy ne csak a bannerekben és a hagyományos hirdetésekben gondolkodjunk amikor a mobil hirdetésekről beszélünk.