Úgy tűnik hogy idehaza is egyre több cég kezdett el különböző kuponokkal foglalkozni, ez pedig előbb utóbb azt fogja eredményezni, hogy a hazai mobil alkalmazásokban is megjelennek a különböző kedvezmények. A felhasználó letölti a megfelelő cég vagy áruház mobil alkalmazását a telefonjára (főként iPhone-ra vagy valamelyik Android-os telefonra) és az ügyfél máris olyan elérhető közelségbe kerül, ahol ezek után arra is lehetősége lesz, hogy a kupont magát az alkalmazáson belül, a telefon képernyőjének szkennelésével érvényesítse. Akár magának fejleszti a cég, akár megbíz ezzel egy mobil alkalmazás fejlesztő céget, ugyanazokra a dolgokra kell figyelni az alkalmazással kapcsolatban.
Milyen követelménynek kell hogy megfeleljen egy ilyen alkalmazás?
- Mindig legyenek naprakész, friss akciók és kuponok az alkalmazáson belül, lehetőleg olyanok amik ösztönzik a vásárlást, van értelmük. Ha a felhasználó mindig csak lejárt vagy értelmetlen kuponokkal szembesül akkor rövid úton törölni fogja az alkalmazást.
- Fontos, hogy - főként az elején - más csatornákon keresztül vezessük rá a felhasználókat, ösztönözzük őket a mobil alkalmazás minél gyakoribb használatára. Jó példa erre az angol Tesco alkalmazása, ahol a felhasználók extra kedvezményeket kapnak abban az esetben, ha a klubkártyájukat az iPhone alkalmazáson keresztül szkennelik be a pénztárnál.
- A kedvezmények nem csak direkt kuponokon keresztül adhatók, a mobil alkalmazás jó lehetőséget ad arra is hogy kiváltsa a klubkártya rendszert.
- Az iOS esetében kiváló lehetőség az úgynevezett Értesítések (push notification) használata olyan esetben, amikor új kupont vagy kedvezményt szeretnénk a felhasználó felé kommunikálni. Az értesítések lehetnek esemény függőek, tehát például meg lehet különböztetni hírek és kedvezmények közti értesítést. Mivel az egész folyamat automatikus és előre definiálható, így a teljes üzleti kommunikáció gyorsulhat, amivel rengeteg költséget lehet hosszú távon megtakarítani a mobil alkalmazásnak köszönhetően.
- A mobil marketing nagyon jó lehetőséget kínál az alkalmazás vagy a kupon tartalom kommunikációjára és terjesztésére más alkalmazás felhasználók körében.
A mobil alkalmazás segítségével lehetőség nyílik arra is, hogy helyfüggő kuponokat ajánljunk, ezzel pedig jobban testre tudjuk szabni az ajánlatokat. A mobil által meghatározott GPS koordináták segítségével az alkalmazás a felhasználó helyzetétől függő kuponokkal tudja ellátni, így az egyes akciók jobban igazíthatók a helyi igényekhez, ami nagyobb üzletláncok esetében fontos szempont.
Ha azt szeretnénk, hogy az alkalmazást aktívan használja a felhasználó az áruházban is, akkor érdemes vonalkód leolvasót építeni az alkalmazásba, ami utána használható például a termék árának azonosítására, vagy annak ellenőrzésére hogy az adott termék akciós-e (van-e rá kupon vagy kedvezmény), de mindenképpen egy jó felhasználói élményt biztosít.
The next generation e-commerce
2011.01.28. 16:11
Kuponok mobilon
Címkék: mobil iphone android mobil alkalmazás üzleti alkalmazás
Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
https://mobilecommerce.blog.hu/api/trackback/id/2621262
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal