Fogadjunk nem gondoltad volna 3 éve hogy az iPhone – és ezen keresztül az összes mobil platform - ennyire népszerű lesz. Pedig az lett, és emiatt ma már milliónyi iPhone app közül válogathatunk az App store-ban. Van vicces, bizarr, tanító, hasznos vagy haszontalan, játék, infó és még rengeteg más app. Minden nap legalább száz új alkalmazással bővül az iTunes Store. Így, egy átlagos App élettartama a letöltés után kb. 1 hétig tart (statisztikailag). Hogy ez hosszabb legyen és hogy minél nagyobb letöltési számot érjen el az alkalmazásod, 7 pontban összeszedtem azokat az alapvető követelményeket melyekkel az átlagos app-ekből kitűnhet a sajátod:
-
Innovatív: nem is kell tovább olvasnod ha az app ötleted egy olyan egyedülálló fejlesztés, melyre még a töténelemben sosem volt példa. Persze van jövője azon alkalmazásoknak is melyek egy már meglévő app más verziója, vagy mondhatni koppintása, de mégis átütő sikert azzal az app-el fogsz elérni, aminek az alap ötlete, hogy valamit jobbá, szebbé, könnyebbé vagy fejlettebbé tegyen. Az iPhone app-ek eredeti célja ez volt, hogy olyan letölthető és telepíthető funkciókkal lehessen bőviteni a telefont, melyekkel az életünk könnyebb és jobb lesz.
-
Felhasználóbarát alkalmazás. Hiába egyedülálló és innovatív az ötlet, ha használata nehézkes, bár a feedback-ekből ezt azért hamar megtudod, de akkor már lehet hogy késő (aki egyszer töröl egy appet, nem biztos hogy újra letölti később, hiába lett kijavítva... sőt...). Átlagos felhasználóként és guruként is gondolkodj (az utóbbi ha nem Te vagy, akkor a mobil alkalmazás fejlesztő cég akit kiválasztottál biztosan el fog látni elegendő tanáccsal ez ügyben).
-
Egyszerűen nagyszerű. Minél egyszerűbb, annál inkább kedvelik a felhasználók. Felesleges túl sok beállítható dolgot (settings, custom settings) belerakni az alkalmazásba, vagy túl sok oldalon keresztül megmutatni a lényeget. Mindig tartsd szem előtt hogy az app az iPhone-on egy olyan platformra készült mely a rohanó világunk elsődleges segédeszköze, tehát a rendelkezésre álló idő és türelem egy alkalmazással szemben igen csak korlátozott (egy felhasználó átlagosan max 2-3 percet tölt el egy alkalmazással).
-
Árazás. Ha ingyen adod az app-ed akkor sokkal esélyesebb, hogy szép számmal fogják letölteni, ezt estleg felhasználhatod arra hogy az app-edet egy brand erősítő eszközként használd, így a ROI végül máshonnét (weboldaladról vagy direkt értékesítésből) fog létrejönni és nem kifejezetten az app-ból.Bár a Lite/Free app verziót is sokan alkalmazzák (olvasd el a cikket például a http://hdfmobilmarketing.blog.hu-n hogyan tudsz bevételre szert tenni egy ingyenes alkalmazásból), vannak olyan szolgáltatások melyeket ugyanúgy sokan letöltenek még ha drága is. Ezek olyan szükségletek amelyekre van is fizető képes kereslet.
-
Alakíts ki és tarts fent közvetlen, szupportív kommunikációt a felhasználóiddal. Mindig reagálj a technikai kérdésekre, segítség kérésre, illetve kritikákra, elismerésekre, akár az App Store-on keresztül, akár más fórumokon. Ez időigényes feladat, tehát esetleg ki lehet adni részmunkaidőben dolgozó egyetemistáknak, de mindenképpen megéri az időbeni vagy emeberi erőforrás befeketetést, mert egy nagyon hűséges felhasználói bázist lehet vele építeni.
-
Frissítések, új verziók. Mindig hallgasd meg és fogadd meg usereid tanácsait és gondoskodj hogy az 1.2-es verziódban már ezek is benne legyenek. Ne hagyd, hogy az iPhone alkalmazásod Beta verzióként elárvuljon az App Store süllyesztőjében. Egy újjabb, jobb verzióval nem csak meglévő felhasználóid lesznek boldogabbak, de még elcsábíthatod azokat is akik az első verzió felett átsiklottak vagy nem fedezték még fel azt.
- Marketing. Marketing nélkül nem lesz sikeres az app-ed, tény. Viszont itt a marketing nem feltétlen drága és agresszív online marketing vagy mobil hirdetési stratégiát kíván. Az alkalmazás fejlesztőd az app természetének, tulajdonságainak megfelelően el tud látni számos tanáccsal, hogy hogyan és hol tudod a megfelő marketing stratégiádat alkalmazni, vagy még jobb: esetleg kiadhatod egy erre alkalmas cégnek a feladatot hogy alakítsák ki és végezzék el az egész marketing startégiát az app-ed körül. Akár magad, akár megbízol valakit ezzel, egy biztos: alapvetően a Web 2.0 és a social media marketing platformokat szorgalmasan kell majd látogatnod ahhoz, hogy a mobil alkalmazásod sikeresen szerepeljen több százezernyi társával szemben, vagy mellett