Múlt héten résztvettem az iPhone vs. Android elnevezésű konferencián, ahol rengeteg érdekes és kevésbé érdekes témáról volt szó. Voltak olyan előadók akiken látszott hogy képben vannak és voltak olyanok akik mondanivalójából kitűnt hogy még nem értették meg a mobil internetben rejlő lehetőségeket.
Ez így van jól, hiszen a konferenciának pont az volt a célja, teret biztosítson ennek a rohamosan fejlődő üzletágnak. Azt hogy ezt mennyire érte el, majd később, talán csak jövőre derül ki, mindenesetre értékes kezdeményezés volt.
Az előadásokat hallgatva felfigyeltem arra, hogy szinte minden a mobilon való játékokról, kikapcsolódásról, szórakozásról vagy kis hasznos alkalmazásokról szól. A nap végére feltűnt, hogy rendkívül kevés kivételtől eltekintve, szinte szó sem esett a mobile commerce-ről.
Pedig minden azt mutatja, hogy a mobile commerce (m-commerce) rohamosan növekszik és zárkózik fel az e-commerce megoldások mellé. De mi is az a mobile commerce?
A pontos meghatározás szerint minden olyan árut vagy szolgáltatást érintő értékesítési tranzakció, ami mobil hozzáféréssel indul vagy bonyolítódik le számítástechnikai hálózatokon keresztül elektronikus (mobil) eszköz segítségével.
Mivel idehaza elég kevés információt találtam ebben a témakörben, így úgy döntöttem hogy a mobil üzleti fejlesztésben szerzett tapasztalatainkat megosztom. Remélem hasznos lesz az érdeklődők számára.