Szerencsére egyre több az üzleti alkalmazás mind az App Store-ban, mind az Android Marketben (de még az Ovi Store-ban is).
Látható, hogy a játékok és hasznos/haszontalan alkalmazások után ezek kezdenek teret hódítani az alkalmazások között, hiszen van már annyi okostelefon (de utálom ezt a szót) a piacon, hogy a cégeknek is megéri akár csak a célcsoportjuk részére is fejleszteni.
Mikor jár jól egy vállalkozás ha saját üzleti alkalmazást ad ki?
A legfontosabb, hogy az alkalmazás olyan üzleti folyamatokra fókuszáljon, amelyek 2-3 perc alatt végbemennek, ugyanis ennyi az az átlagos idő amennyit a felhasználók a mobil alkalmazással hajlandóak eltölteni. Az időhatár mellett fontos tényező az is hogy milyen típusú interakcióra szeretnénk rábírni a felhasználót. Ezt főként a mobil sajátosságai határozzák meg, tehát lehetőleg minél kevesebb dolgot kelljen kézzel beírni, inkább választási lehetőségeket kínáljunk fel.
Rengeteg más tényező is szerepet játszik, szerintem mégis ez a két dolog az ami a legfontosabb. Ezeket figyelembe véve már nem is annyira meglepő a Paypal mobil vagy az Ebay mobil óriási sikere, hiszen épp ezekre a dolgokra fokuszálnak: gyorsan pénzt utalni/fogadni, licitálni egy perc alatt, minimális gépeléssel.
Ha olyan szolgáltatást szeretnénk kínálni ami hosszabb folyamatot és több interakciót igényel, akkor érdemes elgondolkozni a folyamat mobil telefonra való újratervezésén és akár kompromisszumok árán is - a fent említett 2 dolgot figyelembe véve - inkább az egyszerű utat választani az alkalmazások bonyolítása helyett. Ha sikerül eltalálni az úgyis a hagyományos webes csatornákon is érződni fog.